UNITAT DE PROGRAMACIÓ:
Fem espectacle, fem esport, fem... ACROSPORT

 

CONTINGUTS

El cos: imatge i percepció

  • Experimentació del cos en postures corporals diferents
  • Adequació de la postura a les diferents necessitats expressives i motrius
  • Realització d’activitats en les que intervingui l’equilibri estàtic i dinàmic
  • Execució de diferents situacions que provoquin la coordinació de moviments
  • Intervenció de l’organització espacio-temporal en el desenvolupament d’activitats físiques.
  • Valoració i acceptació de la pròpia realitat corporal i al dels altres

Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques

  • Execució de formes i possibilitats de moviment, ajustant i consolidant els elements fonamentals a l’execució de les habilitats motrius bàsiques
  • Utilització eficaç de les habilitats bàsiques i específiques en medis i situacions conegudes i estables
  • Elaboració d’un control motriu en múltiples situacions
  • Disposició a participar en activitats diverses, acceptant les diferències individuals en el nivell d’habilitat.
  • Pràctica d’activitats físiques elaborades
  • Apreciació de l’esforç tant individual com col·lectiu en les activitats físiques

Activitat física i salut

  • Adquisició d’hàbits posturals i alimentaris saludables relacionats amb l’activitat física i la higiene corporal
  • Adaptació de mesures bàsiques de seguretat en la pràctica de l’Acrosport i utilització de materials i espais d’acord amb unes normes
  • Pràctica habitual d’exercicis d’escalfament previs i control de l’esforç durantla realització de l’activitat física.
  • Actitud favorable cap a l’activitat física en relació a la salut.

Expressió corporal

  • Experimentació del cos i el moviment com instruments d’expressió i
  • comunicació.
  • Adequació del moviment a estructures espai-temporals.
  • Valoració i apreciació de les diferents formes d’expressar-se.

El joc

  • Apreciació del joc com a element de la realitat social i cultural.
  • Participació en diferents tipus de joc.
  • Execució i descobriment de les estratègies bàsiques del joc relacionades
  • amb la cooperació, l’oposició i la cooperació/oposició amb relació a les
  • regles del joc.
  • Actitud responsable en relació amb l’estratègia del joc.

Continguts Transversals:
Els principals continguts transversals que pretenc desenvolupar al llarg d’aquesta unitat didàctica són:

  • Educació per la salut: hàbits posturals, importància de la condició física...
  • Educació moral i cívica: respecte pel material i la diversitat d’opinions, respecte pels altres, comprendre les limitacions pròpies i alienes...
  • Coeducació: desinhibició, contacte, igualtat de sexes...


Qui soc jo...
El perquè d'aquesta web...
Experiències...
Fotografies...