| El dia 30 de novembre del 2000,
la UNESCO declarava Patrimoni de la Humanitat, tot el
conjunt de restes romanes del Tarragonès. Concretament:
les Muralles, el Forum Provincial, el Circ, l´Amfiteatre,
el Pont del Diable, la Torre dels Escipions, el Forum
de la Colònia, la Pedrera del Mèdol, les
vil.les dels Munts i de Centcelles,la Necròpolis
i l´Arc de Berà.
Per nosaltres creïem que és una bona notícia,
per que és el Patrimoni de la Humanitat, juntament
amb el monastir de Poblet, que tenim més aprop
de casa nostra i això pot influir en el futur turístic
d´aquesta zona i de retruc també a nosaltres.
El dia 1 de dessembre passat, els Mossos d´Esquadra
es feren càrrec del control de trànsit de
les carreteres de la demarcació de Tarragona i
amb aquest traspàs de competències que s´ha
produït, s´ha acabat l´activitat de la
Guardia Civil de carreteres. Els Mossos que ara cuidaran
de les nostres carreteres tarragonines, són en
total 223, repartits en les casernes de Tarragona,Montblanc,
el Vendrell, Móra d´Ebre i Tortosa.
El dia 31 de dessembre, els últims militars de
l´exèrcit espanyol van abandonar el campament
de Los Castillejos, després de la desaparició
de les casernes militars de Tarragona, pràcticament
ja no servia per a res. Últimament havia servit
per fer-hi maniobres militars, que en algunes ocasions
practicaven amb foc real i era un perill pels boscos de
l´entorn.
El campament es va construir als voltants de l´any
50, i en aquella primera època va arribar a allotjar
fins a cinc mil soldats de les milícies universitàries,
juntament amb components del servei militar obligatori
(els "quintos"). Ara amb la supressió
del servei militar obligatori i la disminució dels
efectius militars, degut a la professionalització
de l´exèrcit, era inevitable la seva desaparició.
Els últims anys l´única "avantatge"
que teniem els d´Alforja, era que algun noi del
nostre poble podia fer-hi la "mili" aprop de
casa.
24-12-00.- La Coral Floc i la Coral Infantil, han
celebrat el tradicional concert de Nadal. L´església
parroquial de St. Miquel, com cada any, s´ha vist
plena d´un públic entusiasta pel cant coral.
Després de la Missa del Gall, es va fer un ressopó
a la plaça de Dalt.
31-12-00.- Avui es el dia de
l´"Home dels nassos", que segons la tradició
té tans nassos com dies falten per acabar l´any.
L´home dels nassos ( o la dona? ), perquè
sota la disfressa no es distingia massa bé el que
era, va fer el recorregut pels nostres carrers i places,
acompanyat de la quitxalla del poble, fins a la plaça
de Dalt on va fer el pregó de costum.
4-1-01.- S´ha acabat el VIè Parc Infantil
de Nadal, s´havia obert el 26 de desembre passat.
El Planetari amb els tres programes: Cel, Natura i Territori,
va tenir força èxit.
5-1-01.- La Cavalcada dels Reis d´Orient,
s´ha fet amb una renovada presentació. Els
cotxes que portaven a S.S.M.M., estaven molt apropiats
per l´actuació que tenien de fer i tant els
tres reis com els nombrosos patges, duïen uns vistosos
vestits que cridaven l´atenció de petits
i grans. Després del recorregut per diferents carrers
del poble, els Reis anaren a visitar el Casal dels Avis
per poder obsequiar als residents. Acte seguit anaren
a la plaça de Les Monges per distribuir els regals
als infants.
7-1-01.- A l´església
parroquial s´ha celebrat un concert de música
clàssica, interpretat per la soprano Maria Elena
Taverna, acompanyada per : Joan Prados, Tenor ; Víctor
Frigola,Baix-Bariton i Marta Morillo al piano. Interpretaren
fregments d´obres de: J.Haydn, A.Stradella, G.Verdi,
E.Toldrà i W.A. Mozart.
14-1-01.- Com ja es tradicional, la Coral Floc
ha fet una cantada a l´ermita de St. Pau d´Arbolí,
en motiu de la festa del Patró.
20-1-01.- Avui festivitat de St. Sebastià,
copatró d´Alforja, ja fa anys que pràcticament
no es celebra la diada com a Festa Major d´Hivern,
ara des de fa pocs anys s´està recuperant
d´una manera diferent amb una festa gastronòmica
a l´antic local dels "Amics d´Alforja".
Aquest any al voltant d´unes trescentes persones
es van aplegar a menjar el tradicional "Romesco".
El dinar popular consistia a base d´un plat del
típic romesco, fet amb escarola, bacallà,
olives negres, àpit i la corresponent salsa, per
segon plat fesols fregits amb llangonissa a la brassa
i regat amb un bon vi negre, per postres: coc-ràpid
amb avellanes torrades. L´àpat de la Romescada
va transcorrer en un sa ambient de festa.
25-2-01.- S´ha celebrat l´Assamblea
general de socis de l´entitat "Amics dels Avis
d´Alforja", després d´explicar
l´estat de comptes de l´entitat i aprovar
un petit augment de les quotes, es parlà dels projectes
de cara el futur que te previst realitzar l´entitat,
entre ells hi ha la Festa del Soci, la Festa dels Avis
i fer algunes excursions.
11-3-01.- S´ha inaugurat la carretera de
Vilaplana a La Selva del Camp, que és l´última
part de la continuació de la carretera Alforja-Vilaplana,
que es va fer ara fa quatre anys. Ara Alforja-La Selva
del Camp, s´ha convertit en 16 km. de bona carretera,
que es poden fer en menys d´un quart d´hora.
No cal dir la importància que té pel nostre
poble l´obertura d´aquesta nova via i encara
millorarà més quan dintre de poc la Generalitat
de Catalunya farà la continuació: La Selva
del Camp-Constantí. L´acte d´avui ha
consistit en una festa en la qual han participat els quatre
pobles més afectats, Alforja, L´Aleixar,
Vilaplana i La Selva del Camp. Tots els veïns d´aquests
pobles han pogut assistir a l´acte festiu i han
estat obsequiats amb un esmorzar popular. En la festa
hi han pres part: la Coral de Vilaplana, El Grup de Dances
de L´Aleixar, La Banda de Música de La Selva
del Camp, la Coral Floc d´Alforja i les colles geganteres
i grallers de L´Aleixar, La Selva del Camp i Alforja.
Els actes oficials han estat presidits pels respectius
alcaldes de les quatre poblacions, entre ells l´alcalde
d´Alforja i President de la Diputació de
Tarragona Josep Mariné i Grau, que ha destacat
el paper primordial de la Diputació de Tarragona
en la construcció d´aquesta carretera.
A. Pujals
|