INTRODUCCIÓ A L'ESTUDI DE L'ACROSPORT

 

INTRODUCCIÓ

Acrosport, un nou esport? Una habilitat de cric? Un antiga pràctica gimnàstica ? calistenia potser? Un tipus d’acrobàcia? Aquestes preguntes poden suggerir a molts lectors quan senten per primera vegada aquest terme.
Totes elles son en part correctes, ja que l’acrosport es en certa manera alguna cosa de cadascuna d’aquestes modalitats.

L’expressió acròbata, tal i com ho senyalen els autors, prové etimològicament del grec i significa: el que camina sobre la punta dels peus. Popularment es sol designar aquest vocable a saltimbanquis, funambulistes, equilibristes, trapezistes... Això ens porta a deduir que es una antigai arrelada activitat de l’esser humà.

Els orígens d’aquest art son antiguíssims ja que es troben representacions en pintures egípcies, xineses i gregues..

A Grècia, l’art de l’acrobàcia, com a factor auxiliar de la gimnàstica olímpica, va passar a ser espectacle quan va començar la decadència del teatre. En conseqüència, la acrobàcia, que actualment es coneix com a novedòs, posseeix una historia que demostra la seva presencia constant en la evolució de l’exercici físic, i per extensió, en la evolució de la humanitat. Igualment, amb major o menor institucionalització, sempre ha ocupat un lloc a la cultura física popular, un bon exemple en son els “castells” que es realitzen a Catalunya.

Recuperar-la a Educació Física, no es sols retornar el paper que ha representat tradicionalment, sinó rescatar alguna cosa, que de manera històrica pertany a les arrels de l’home.

Si més no, el factor mes interessant, no son els seus orígens, sinó l’interés que desperta en els joves, la seva acceptació i la seva rellevància.

L’acrosport constitueix una activitat que, resultant altament significativa, proporciona una motivació instantània als alumnes. El caràcter dinàmic, original, estètic i inclús virtuós que posseeixen les diferents propostes, proporciona a aquesta activitat un atractiu que suggestiona i sedueix als joves.

La possibilitat de ser executor i coreògraf al mateix temps, possibilita que els alumnes es sentin íntimament implicats en el que fan. La possibilitat de traduir d’imaginació i la creativitat en aplicacions practiques imprimeix a aquest tipus d’activitats un valor excepcional.


Qui soc jo...
El perquè d'aquesta web...
Experiències...
Fotografies...