10 de febrer de 1993

VILA-SECA

Els castellers actuaran davant els nens bosnians

I. VDAL

Els Xquets de Vila-seca es desplaçaran el pròxim dia 28 fins a l'alberg de Santa Maria del Mar de Coma-ruga i oferiran els seus castells al grup de refugiats bosnians que ha estat acollit allí.
Aquesta serà la segona vegada que la colla del Tarragonès se solidaritza amb el poble bosnià i està al seu costat. El cap de colla deIs Xiquets de Vila-seca, Pedro Sánchez, manifestà al Diari que "molts castellers vila-secans recorden encara de forma entranyable l'actuació que vam fer a finals d'agost a la Pineda per a un grup de nens bosnians que ens van visitar. La colla s'hi va engrescar ben aviat i hi va haver una gran resposta. Per això, quan a començaments de desembre ens vam assabentar a través del Diari de l'existéncia d'un telèfon des d'on es coordinaven activitats complementàries per als refugiats bosnians, ens vam oferir a anar a fer-ho una actuació castellera".
El cap de colla explicà que es va contactar amb I'Institut Català de Serveis a la Joventut i amb el mateix alberg: "Teníem dies lliures i volíem aprofitar l'esperit de les festes nadalenques i visitar-los el darrer diumenge de l'any. Ens van dir que era del tot impossible perquè ja tenien fet el programa, i que en tot cas ja ens avisarien més endavant. Es evident que han estat conscients del nostre desig de coflaborar, i la setmana passada ens van trucar per reprendre els contactes i fixar la data de l'actuació".