|
En el marc de la Formació Ocupacional i la Inserció Laboral. Visita a la Unitat de Formació Ocupacional del Centre Esclat. |
A
càrrec de la Sra. Begoña Gasch i Yagüe.
Breu presentació dels diferents projectes que es desenvolupen en el centre ESCLAT, centrat en els dos projectes de Cursos Ocupacionals i Programes de Garantia Social.
Conclusions,
debat, dubtes, dades d’interès…
- Greus
dificultats en la coordinació amb els diferents professionals que hi
participen.
Es
valora necessari pensar com agilitzar aquesta coordinació i crear cultura de la
coordinació.
- Molta
burocràcia i molta paperassa que dificulta l’atenció ja que s’ha de
dedicar molt de temps a aquestes gestions.
Es valora necessari agilitzar aquesta feina.
- S’observa poca informació respecte a la feina que fan entitats com la de l’Esclat entre els mateixos interessats.
Es
valora falta d’informació d’aquests recursos. Hem de poder, entre nosaltres
mateixos poder-nos informar d’aquests.
- N’hi
ha pocs recursos d’aquests tipus.
Es
valora convenient la necessitat d’altres recursos d’aquests tipus.
- Són
necessàries moltes hores de treball, moltes ganes de fer-lo, d’atendre
aquests nens i nenes i molta dedicació fora d’horari.
Es
valora la necessitat de mantenir el grau de professionalitat tot i que la
formació en aquest àmbit l’han hagut de fer a partir de l’experiència i
la recerca dels recursos.
-
Destaquem com a dificultat no tenir supervisió ni pedagògica ni psicològica.
Valorem
la necessitat de crear xarxa tot i que sembla que a les administracions no els
interessi molt les plataformes que uneixen entitats semblants en la seva acció
educativa.