
L’objectiu principal és oferir uns equipaments suficients i adequats per a afavorir el contacte directe dels infants amb els animals domèstics, les tècniques agràries i ramaderes, i un coneixement del medi natural i de l’educació ambiental.
Apropar la natura, i amb ella als animals domèstics, als nens i nenes.
Amb la visita a la nostra granja-escola, pretenem que els infants APRENGUIN JUGANT.
Quins animals creus que veuràs a la granja? la visita ofereix la possibilitat de veure que a la granja podran tocar els animals i veure-l’s molt d´aprop per fixar-se en les seves característiques, tocar i olorar els diferents tipus de cereals o pinsos que mengen i també pensar què aprofitem de cadascun d´ells i com es reprodueixen.
Treballem dins del marc de l´educació ambiental uns programes adaptats a la Reforma que ajudaran a descobrir les possibilitats de l´entorn i que es podran adaptar al seu nivell i objectius.
Si amb aquesta sortida pedagògica hem afavorit l’observació, els hem acostumat a examinar i a percebre el detall, a despertar curiositat i interès vers a les meravelles de la natura i el medi ambient i hem fet perdre la por a allò desconegut. Si hem entès que pel fet de tenir 2, 3, 4 o 5 anys els nens/es no deixen de merèixer unes explicacions adients al seu nivell que els deixin satisfets i a punt per a realitzar un bon aprenentatge tot jugant i amb els cinc sentits. Si el docent també ha pogut veure i aprendre coses curioses, i hem ajudat a donar l’oportunitat de portar la classe a la natura en lloc de portar la natura a la classe, ja ens donaríem per satisfets.
Desitgem que tingueu una bona estada.
Montserrat Moreno
Mestra i pedagoga.
Directora de la Granja-Escola Corral de Neri del Catllar. Tarragona