m

 


Menu
Cursos i activitats
 
 
     Cursos i activitats Escola Estiu   
       
    35a. ESCOLA D'ESTIU DE LES TERRES DE L'EBRE  
       
  TERRES DE L'EBRE 2015
       

 

 

 

 CURSOS DE 20 HORES (15 presencials + 5 telemàtiques ):

  • REC2390416 Literatura infantil: contagiant lectures.
    • Escola Carles III. Avda Constitució, 64. - Sant Carles de la Ràpita
    • Del dimecres 01/07/2015 al divendres 03/07/2015 de 09h a 14h.
    • Descripció:
      • Aquest curs té com a objectiu treballar els continguts l'àrea de Descoberta de l'Entorn Natural i Social a partir de contes tradicionals, que ens ajudaran a introduir els diferents models científics (Éssers vius, Matèria, Terra - Univers...) i amb els que a partir del treball de ciències es treballaran les altres àrees del Currículum.
    • Objectius:
      • Avançar en el tractament dels temes didàctics relacionats amb la visió competencial del Currículum d’Educació Infantil.
      • Integrar el fer, el pensar i el comunicar en l’activitat científica a l’aula.
      • Afavorir l'adquisició del procés del treball experimental. Introduir l’aprenentatge per models com a proposta per a l’activitat científica.
      • Promoure la reflexió del professorat, per iniciar millores i/o canvis, en la seva pràctica docent.
      • Aportar idees i recursos per l’ensenyament de les ciències a l’Educació. Infantil.
      • Incloure les noves tecnologies: ordinador, lupa, càmera, ... en les activitats de ciències.
      • Gaudir aprenent a aprendre, a partir de generar dubtes, compartir estratègies i instruments promovent el treball en grup i la creació de xarxes.
      • Dissenyar/enriquir competencialment una activitat de l’àrea de Descoberta de l’entorn / Medi Natural i Social introduint els materials i recursos proposats.
      • Utilitzar l’espai virtual com a font informació, i intercanvi d’experiències i/o recursos
    • Continguts:
      • La programació curricular de ciències dins les àrees Descoberta de l’entorn / Medi .
      • Models de la cultura científica: Ésser viu, Matèria, Sistemes físics, Sol -Terra...
      • El mètode científic: fer, pensar i comunicar en l’activitat científica a l’escola.
      • Exposició i reflexió, sobre les experiències didàctiques i de gestió de l’aula, dels assistents al seminari.
      • Coneixement i aplicacions dels diferents materials de l’aula de ciències i les eines TIC aplicades a la mateixa.
      • Recollida d’idees i recursos didàctics que optimitzin la utilització d’aquests materials.
      • Presentació de diferents estratègies metodològiques per treballar les ciències en l’Educació Infantil.
      • El moodle com a eina de treball / intercanvi del curs / assessorament.
    • Destinataris: Professorat d’Infantil i Primària
    • Metodologia: Totes les activitats proposades seran pràctiques basades en el mètode científic experimental.
    • Observacions:
      • Cal que la persona inscrita faci l'ingrés del pagament indicant el curs al qual s'inscriu i el seu nom i cognoms i i presentar-ne el comprovant a l'MRP Terres de l'Ebre el dia d’inici del curs.
    • Formadores: Núria Garcia Alsina i Aida Basora Zanón
  • REC2350416 Starting with CLIL.
    • Escola El Temple – C/ Adrià d’Utrecht, s/n - Tortosa)
    • Del dimecres 01/07/2015 al divendres 03/07/2015 de 09h a 14h.
    • Descripció:
      • Aquest és un curs on es farà un breu repàs de com començar a aplicar aquest enfoc sense deixar de banda que pot ser aplicable a qualsevol àmbit intercurricular. El curs té una part teòrica combinada amb pràctica. És principalment adreçat a mestres que volen ensenyar contingut no lingüístic mitjançant la llengua estrangera. És també un curs per mestres que desitgin implicar-se en aspectes pedagògics incloent-hi estratègies, tècniques i recursos per començar i desenvolupar aquest enfoc a les seves classes.
    • Objectius:
      • Introduir el marc teòric-pràctic de la metodologia/enfoc AICLE.
      • Fomentar una implementació efectiva d’aquesta metodologia/enfoc.
      • Compartir, analitzar i crear exemples de programació AICLE.
      • Oferir propostes didàctiques i recursos "ready-to-use"..
    • Continguts:
      • Les 4 C's.
      • Taxonomia de Bloom.
      • Cummin's Matrix.
      • Avaluació AICLE.
      • Projecte.
    • Destinataris: Intercicles
    • Metodologia: La metodologia proposada per fer les sessions és la de combinar les parts teòriques i pràctiques en un context real. A partir de deduccions amb recursos i activitats reals s’anirà deduint la part teòrica.
    • Observacions:
      • Cal que la persona inscrita faci l'ingrés del pagament indicant el curs al qual s'inscriu i el seu nom i cognoms i i presentar-ne el comprovant a l'MRP Terres de l'Ebre el dia d’inici del curs.
    • Formadora: Melín Masdéu Chimeno
  • Kinesiologia educativa: moviment, respiració i aprenentatge
    • Escola El Temple – C/ Adrià d’Utrecht, s/n - Tortosa
    • Del dimecres 01/07/2015 al divendres 03/07/2015 de 09h a 14h
    • Descripció:
      • El curs pretén donar a conèixer la importància del treball corporal en els processos d'aprenentatge i aportar una nova eina a l'aula que acompanyi tant a l'alumne, en el seu procés maduratiu, com al mestre, en la introducció de dinàmiques de gestió de l’estrès dins l'aula.
    • Objectius:
      • Conèixer les bases neurològiques del cervell
      • Treballar la respiració del mestre com una eina de treball en relació al centratge, l'atenció i l'escolta.
      • Reforçar el treball de lateralitat, focalització i centratge de l'etapa madurativa en relació al treball d’esquema corporal.
      • Afavorir el processos de seqüenciació, processament i aprenentatge.
      • Conèixer les aplicacions bàsiques a l'aula
    • Continguts:
      • El cervell motriu i integració hemisfèrica
      • La respiració
      • El moviment en l’aprenentatge: etapes homolaterals i contralaterals
      • Exercicis lateralitat, centratge i focalització..
    • Metodolagia:
      • Sessions teòriques i pràctiques on es portaran a terme els exercicis proposats
    • Destinataris: internivells
    • Observacions: Cal que la persona inscrita faci l'ingrés del pagament indicant el curs al qual s'inscriu i el seu nom i cognoms i i presentar-ne el comprovant a l'MRP Terres de l'Ebre el dia d’inici del curs.
    • Formadora: Cristina Cosials García
  • REC2370416 Introducció a la pedagogia sistèmica. Una mirada positiva en aquests temps canviants.
    • Escola El Temple – C/ Adrià d’Utrecht, s/n - Tortosa
    • Del dimecres 01/07/2015 al divendres 03/07/2015 de 09h a 14h.
    • Descripció:
      • Es tracta de donar a conèixer la Pedagogia Sistèmica fent un recorregut des dels origens i fonaments, introduint la contextualització, els ordres que la regulen, la gestió emocional a l’aula i l’aplicació en els àmbits d’equip docent, de la família i alumnat.
    • Objectius:
      • Reflexionar sobre el nostre context educatiu i la resposta educativa que donem davant els nous reptes que ens planteja la societat actual.
      • Donar a conèixer el fonaments de la pedagogia sistèmic
      • Analitzar els canvis que aporta aquesta nova mirada.
      • Aplicar els principis de la PS que facilitin la vinculació amb els alumnes, les famílies i l’equip de mestres
      • Millorar la gestió emocional en el dia a dia a les aules.
      • Desenvolupar estratègies que afavoreixin la resolució de conflictes aplicant els principis sistèmics.
    • Continguts:
      • La pedagogia sistèmica: orígens i fonaments.
        • Anàlisi de la nostra realitat educativa
        • Fonaments teòrics de la pedagogia sistèmica
        • Principis de la pedagogia sistèmica
      • Canvi de paradigma: la mirada sistèmica
        • Contextualització i inclusió
        • Acceptació i respecte
        • Percepció de dinàmiques ocultes
        • Comunicació no verbal
        • Diferències visió lineal – visió sistèmica
      • Els ordres que regulen els sistemes.
        • El dret de pertinença. Ordre i jerarquia
        • L’equilibri entre el donar i el rebre
        • La consciència del sistema
        • Els desordres i els conflictes des de la perspectiva sistèmica
      • Els vincles i la gestió emocional de l’aula.
        • La importància dels vincles en el context escolar
        • Educació emocional sistèmica
      • Aplicacions dels principis de la pedagogia sistèmica al context educatiu.
    • Metodologia:
      • Vivencial i pràctica.
    • Destinataris: internivells
    • Observacions: Cal que la persona inscrita faci l'ingrés del pagament indicant el curs al qual s'inscriu i el seu nom i cognoms i i presentar-ne el comprovant a l'MRP Terres de l'Ebre el dia d’inici del curs.
    • Formadora: Joan Sebastià Domènech i Gonzàlez
  • REC2380416 El teatre com a eina per un treball competencial
    • Escola El Temple – C/ Adrià d’Utrecht, s/n - Tortosa
    • Del dimecres 01/07/2015 al divendres 03/07/2015 de 09h a 14h.
    • Descripció:
      • El llenguatge teatral aplicat a l’educació és un curs de formació dirigit a docents de tots els àmbits, treballadors socials, animadors sòcio-culturals, estudiants de magisteri, pedagogia i psicologia i a totes aquelles persones interessades en el mon teatral i pedagògic, amb l’objectiu de proporcionar eines de treball i articular una experiència pràctica per tal de entendre i aprofundir en els processos de creació escènica i assolir criteris bàsics per desenvolupar activitats docents lligades a les arts escèniques en general i al teatre en particular.
    • Objectius:
      • Donar eines per conèixer millor el nostre cos.
      • Poder articular processos creatius vinculats a les arts escèniques i a l’art d’acció
      • Dels sentits a la reflexió, de la reflexió al creixement personal.
      • Obrir una porta a la recerca d’eines per treballar, la sensibilitat, les emocions i els sentits i la creativitat com a forma de coneixement i accés a les nostres capacitats individuals i col·lectives al servei de processos creatius i de recerca corporal i vocal.
    • Continguts:
      • Context escènic i educatiu.
        • Àmbit normatiu, les competències bàsiques com a referents de continguts
        • De la tradició als nous llenguatges escènics
      • Eines de treball teatral.
        • El cos i la veu de l’actor
        • La improvisació
        • Un recorregut per diferents registres escènics
        • De la representació a l’acció ·
      • Els processos de creació teatral
        • El muntatge teatral
        • De la idea a l’acció escènica
        • Els textos com a eina pedagògica i creativa
      • Docència, creació i treball cooperatiu a través del teatre
      • L’expressió corporal.
      • La intel·ligència emocional i el teatre.
    • Metodologia:
      • Reflexió teòrica i experimentació pràctica a través d’exercicis i propostes escèniques
    • Destinataris: internivells
    • Observacions: Cal que la persona inscrita faci l'ingrés del pagament indicant el curs al qual s'inscriu i el seu nom i cognoms i i presentar-ne el comprovant a l'MRP Terres de l'Ebre el dia d’inici del curs.
    • Formadora: Joan Pascual Ma
 
   

 

 
    Horari dels cursos  
     
      Inscripció 34a Escola d'Estiu de les Terres de l'Ebre    
       
      MATRíCULA PER INTERNET    
    Important
Si quan s'introdueixen les dades, l'aplicació GTAF no identifica a la persona, aquesta s'haurà de donar d'alta; això vol dir que primer s'han de completar obligatòriament els camps Nom, Cognom1, Cognom2 i codi del centre on treballa i després, ja es pot fer la sol·licitud. En cas que desconegueu el codi del centre on treballeu, o si no treballeu, podeu utilitzar el codi genèric següent, creat a l'efecte: NA110416..
 
       
      XV ÀMBIT VIRTUAL ESCOLES D'ESTIU   
   
  • L'Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa (ACTE), àmbit de la Federació de Moviements de Renovació Pedagògica de Catalunya, organitza per encàrrec de la FMRPC i amb la col·laboració de tots els MRP's un àmbit virtual conjunt a totes les Escoles d'Estiu de moviments. Els tres eixos de l'Àmbit Virtual de l'Escola d'Estiu són: els cursos virtuals, el fòrum i les videoconferències.
  • Els cursos virtuals els poden seguir els alumnes matriculats a qualsevol de les Escoles d'estiu de Moviments:
 
    ÀCTE  
    Inscripció cursos virtuals  
    Activitats  
       

Inicisep_peu Mapa del websep_peu Informació legalsep_peu Requisits tècnics
© MRPTE · 2015