Ir a la versión castellana

Exploradors: Mozilla Firefox, GoogleChrome...
Només text
Explorador recomanat: Mozilla Firefox Consells de lectura I uns consells del segle XIV... Si és la teva primera visita...
LA TREMENDA IGNORÀNCIA D'UN PAPA

Li escrivia a un amic:

M'he llegit l'entrevista del papa als jesuïtes (això és com jugar a casa contra un equip de tercera) i m'han entrat ganes de fer algun comentari en el blog de Lamiarrita, però he vist que tot són entrades sobre el papa, i no crec que sigui massa bo contribuir a aquesta "papalatria", encara que sigui per jugar a la contra.

I per la seva resposta he vist que d'altres (una altra) ja havia dit el que jo pensava dir-ne.

Ivone Gebara ja va donar una resposta a les declaracions que va fer durant el viatge de tornada de Brasil a Itàlia, recordant-li que les dones porten unes quantes dècades fent teologia de la dona. Sí, jo crec que va ficar la pota dient que encara hem de fer aquesta teologia que ja estan fent les dones.

El papa en l'avió va dir:

No s'ha fet encara una teologia profunda de la dona

I a l'entrevista torna sobre el tema:

Cal treballar més fins a elaborar una teologia profunda de la dona

Només després d'haver-lo fet podrem reflexionar millor sobre la seva funció dintre de l'església

Què va dir Ivone Gebara? Una dona brasilera, nascuda l'any 1944, religiosa Germana de Nostra Senyora (Canòniques de sant Agustí), una líder entre les teòlogues d'Amèrica Llatina

La resposta que el papa va donar als periodistes en el viatge de retorn a Itàlia, al ser preguntat sobre l'ordenació de la dona em va sorprendre. La sorpresa, tanmateix, no va ser el "no" pel que toca a l'ordenació, sinó la seva afirmació sobre la necessitat d'una "teologia de la dona" a l'església. Amb aquesta resposta va demostrar una ignorància de la lluita de les dones i de la seva producció teològica durant dècades. Això és el que és preocupant en un pontífex que està al cap d'una església en què la majoria són dones. No sé si aquesta ignorància és real o si es tracta d'una postura política en relació amb el moviment de les dones en el món i a l'església. En aquest sentit jo avaluaria la seva visita al Brasil com un esdeveniment que deixa quelcom a desitjar. Sobre tot si es pensa que la major part dels joves que hi assistiren eren dones.

Si vols llegir la pàgina original

Així, doncs, jo ja no tinc res més a afegir-hi… Ah, sí… Que torna el confessionari!!

Gràcies per la visita
Miquel Sunyol

sscu@tinet.cat
25 setembre 2013
Per dir la teva Pàgina principal de la web

Altres temes

Temas teológicos          Temas bíblicos        Temas eclesiales          Cosas de jesuitas
Catequesis navideña (2000)      Catequesis eucarística (2006)    Catequesis sobre el Padrenuestro (2012)          Catequesis sobre el error del Dios encarnado (2014-2015)
Fragmentos de Alfredo Fierro      Resumiendo a Georges Morel     Los amigos de Jesús ¿pobres o ricos? (2014)      Santos y santas según Miquel Sunyol
In memoriam     Spong, el obispo episcopaliano (2000)     Teología Indígena (2001)      Fernando Hoyos (2000-2016)     Con el pretexto de una encuesta (1998)