PRESENTACIÓ DE L'OPUSCLE DEL GREMI DE PAGESOS

Tarda molt desagradable metereològicament parlant amb fortes pluges, vent i fred. Tot i així l'església de Sant Llorenç gairebé s'ha omplert per assistir a l'acte de presentació de l'opuscle del Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre.

Han format la taula d'autoritats Mn. Francesc Gallart, Mn. Enric Puig Jofra, presentador de l'opuscle, el Sr. Albert Vallvé, Vicepresident de la Diputació de Tarragona, el Sr. Raül Font, President del Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre, el Sr. Joaquim Julià, President de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona, la Sra. Victòria Pelegrin, regidora de l'Ajuntament de Tarragona i el Sr. Jordi Jané, Vicepresident del Congrés dels Diputats.

Abans de que el Sr. Raül Font fes la presentació del pare Puig s'inicià l'acte a les 20:00 hores amb la pregària realitzada per Mn. Magaroles pel Sant Pare emèrit.

Mn. Puig, aprofitant el que estem vivint aquests darrers dies els cristians, feu esment a la singularitat històrica i de transcendència social amb motiu de la renuncia del Sant Pare Benet XVI. Tot seguit presentà "la publicació d'una entitat amb arrels i tradició que recull un seguit de reflexions i estudis que ennobleixen la denominació d'opuscle-programa". Ens explicà com no escoltem la Paraula de Déu i que cal acostar-nos a la Paraula fent silenci interior durant la Setmana Santa per tal que Jesús ens pugui parlar i es pugui fer present en les nostres vides. Jesús viu en cadascun de nosaltres i dels nostres germans i germanes, no hi ha prou d'escoltar cal obrir el cor.

Després el Sr. Raül Font feu un extens reconeixement a tothom que ha fet possible que l'opuscle fos realitat i que el Gremi pugui tirar endavant per acabar lliurant les medalles del Gremi als Amics del Sant Sepulcre i als banderers de la Pietat.

Es continuà amb les paraules del Sr. Julià que recordà les moltes activitats que durant tot l'any fa el Gremi de Pagesos i el fet de que les han mantingut tot i els temps de crisi que corren.

Seguidament fou el torn del Sr. Vallvé que digué que considera a l'església de Sant Llorenç com la parròquia de la Diputació de Tarragona i lloà la tasca dels pagesos, gent que els valors com l'espiritualitat, la tradició i la història ho fan molt bé.

La Sra. Pelegrín recordà en la seva intervenció el fet de portar la bandera l'any passat en la processó i el que va significar per a ella.

Es tancaren les paraules amb les del Sr. Jané que indicà com recordarem que aquí a Tarragona, avui, a l'església de Sant Llorenç s'ha fet la presentació de l'opuscle amb l'església plena de gom a gom, malgrat el dia que no acompanya, justament quan el Sant Pare ha deixat el càrrec. Nosaltres hen tingut el Pare Enric Puig, una persona compromesa, que ha fet moltes coses per l'església i per la joventut d'aquest país. També digué que mirem cap el futur ajudant a tothom i fent que les pedres siguin en el camí les menys possibles.

El Sr. Raül Font lliurà un obsequi i un llibre de plantes medicinals al presentador.

Per cloure l'acte es procedí a realitzar un petit concert de tres peces a càrrec de l'Aula de Cant de l'Estudi de Música. Actuaren les sopranos Anna Cusell i Carlota Tapias i el pianista David Jiménez de la Tarragona Choral Project que interpretaren "Gebet" de R. Schumann, "Ave Maria" de F. Schubert i "Panis Angelicus" de C. Frank.

A la finalització de l'acte a les 21:40 hores es va lliurar un exemplar de l'opuscle als assistents i s'hagué de suprimir l'aperitiu per les inclemències metereològiques.