PRESENTACIÓ DE L'OPUSCLE DEL DESCENDIMENT DE LA CREU

A les 20:15 hores ha començat en la sala d'actes del Col·legi Oficial d'Advocats i Farmacèutics de Tarragona l'acte corresponent a la presentació de l'opuscle anual de la Congregació del Venerat Cos de Jesucrist en el Descendiment de la Creu. La taula d'autoritats l'han formada el Sr. Joaquim Julià, President de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona, el Sr. Albert Vallvé, Vicepresident de la Diputació de Tarragona, el Sr. Josep Fèlix Ballesteros, Alcalde de Tarragona, la Sra. Maria Victòria Arbeloa, Presidenta de la Congregació del Venerat Cos de Jesucrist en el Descendiment de la Creu, Mn. Joan Anton Cedó, Rector de la Parròquia de Sant Pau i conciliari de la Congregació  i el Sr. Francesc Xavier Sirolla Obré, presentador de l'opuscle.

S'inicià l'acte amb les paraules de la Sra. Arbeloa que recordà al públic present, que gairebé omplia la sala, la benedicció de les noves imatges del pas del Descendiment durant la passada Setmana Santa. Enguany presenten una nova novetat, l'estrena d'una banda de tambors pròpia, banda reivindicada pels joves i no tan joves de la Congregació, la qual actuarà avui i que està formada per 16 timbalers. Per a la formació d'aquest grup musical han rebut l'ajuda dels timbalers del Sant Sopar del Gremi de Marejants.

A continuació el Sr. Sirolla començà la seva presentació assenyalant que la Setmana Santa està adquirint un relleu molt important en internet però que també té la seva importància aquest llibre/opuscle. A part de comentar el contingut de l'opuscle rememorà una història, protagonitzada per un nen de la dècada dels anys 50; com viu la Setmana Santa i com aquest va creixent i va visquent els canvis des d'antuvi fins avui assenyalant al final de la història que aquell nen era qui els presenta l'opuscle.

Seguidament s'obsequià al presentador amb la medalla de la Congregació.

Després correspongué el torn del Sr. Vallvé que reflexionant al voltant de la creació d'aquesta nova banda amb 16 timbals indicà que s'aparta del que havia de ser la processó del silenci i suggereix la incorporació d'altres instruments com s'ha fet en altres bandes de la nostra ciutat com el cas de les tarotes o les cornetes. Així mateix feu el prec que conegudes per la premsa les intencions de situar el futur museu de la Setmana Santa en el solar existent a la Rambla Vella cantonada carrer Rera Sant Domènech, on hi havien dependències municipals, ampliar-lo doncs el considera insuficient de forma que també s'ocupi l'edifici de l'ajuntament que toca al carrer Rera Sant Domènec.

Seguiren les paraules de Mn. Cedó indicant que mirant el pas recorda les paraules de Sant Joan que Déu ha enviat Jesús al món per salvar-lo. Jesús davallat de la Creu vol ser el pa de vida que dóna vida al món.

Es va cloure el torn de paraules amb la intervenció del Sr. Ballesteros que assenyalà que cada vegada hi ha més presidentes (4) i que la setmana vinent faran públic el projecte del museu. També recordà els moments viscuts l'any passat durant la benedicció de les noves figures que completaven el pas.

Després la nova banda de tambors de la Congregació feu una breu actuació interpretant dues peces que tocaren donant un tomb a la sala d'actes. La banda està formada principalment per caixes de timbals i uns pocs bombos. A l'acabar l'actuació es lliurà un obsequi als Srs. Xavi Tirado, Albert Torrero i Carlos Albisua, de la banda de tambors del Sant Sopar del Gremi de Marejants, per ser els responsables que la banda de la Congregació sigui una realitat. La banda s'acomiadà tocant una altra peça, marxant entre els aplaudiments del públic.

La presentació es va tancar amb la projecció d'un bonic audiovisual d'uns 14 minuts de durada elaborat pel Sr. Luis Oliver que descriu el periple per completar el misteri del Descendiment des del seu trasllat a una nau del Serrallo fins quan tornà i es feu l'acte de benedicció de l'obra ja completada.

L'acte finalitzà a les 21:20 hores amb el lliurament de l'opuscle als assitents així com també postals i calendaris de la Congregació.