|
PROCESSÓ DE LA MARE DE DÉU DEL CARME |
Avui el barri mariner del Serrallo celebra la festivitat de la Mare de Déu del Carme a la qual, junt amb Sant Pere, els pescadors i patrons d'embarcació els tenen molta devoció.
A les sis de la tarda s'ha dut a terme l'ofici en honor a la Mare de Déu del Carme dins l'església de Sant Pere del Serrallo. En acabar aquest ha començat a les set de la tarda la processó de la Mare de Déu del Carme. Aquesta, partint de la plaça davant l'església, fa un petit recorregut fins a les barques del moll de pescadors per, tot seguit, embarcar i efectuar la part marítima del recorregut que arriba fins a l'entrada del port. L'acompanyen moltes barques plenes de gom a gom de gent.
A dos quarts de nou retornaren les barques a port i una vegada hagué desembarcat tothom continuà la processó per diferents carrers del barri mariner com foren el carrer Trafalgar, Sant Joan, Sant Pere, Sant Andreu, Trafalgar novament i plaça Bisbe Bonet fins a l'interior de l'església de Sant Pere.
Moment especialment emotiu fou a un quart de deu de vespre quan la imatge de la Mare de Déu, duta a espatlles de diversos portants descalços, fa entrada a la plaça Bisbe Bonet, instant en el que els portants fan el darrer tram del recorregut, incloses l'escalinata del temple, de genolls passant per damunt la catifa floral mentre els Xiquets del Serrallo aixequen el seu pilar i la gent exclama Visques a la Mare de Déu.
En aquesta processó hi prenen part els gegants i nanos del barri mariner del Serrallo, diverses banderes oficials d'entitats del barri entre les que es troba la de la Confraria de Pescadors i la del Gremi de Marejants, essent aqueta darrera la que també hi aporta l'acompanyament musical amb dues bandes de tambors, la infantil i la d'adults que acompanya la Mare de Déu.