|
PRESENTACIÓ DE LA RESTAURACIÓ DEL PAS DE L'ECCE HOMO, AUDIOVISUAL I CONCERT DE LA SETMANA SANTA DE TARRAGONA |
Nova tarda setmanasantera. Aquesta ha començat a les 17:30 hores amb l'acte corresponent a la presentació de la restauració de la peana i les imatges del pas del Sant Ecce Homo.
El misteri que es trobava ubicat al carrer Cos del Bou ha iniciat la seva pujada acompanyat de la seva banda de tambors i sacs de gemecs. En arribar a la Plaça del Rei el misteri ha fet tres reverències i s'ha situat en un cantó de la mateixa mentre la banda ha continuat interpretant algunes peces. L'acte ha estat presidit per la Sra. Elvira Ferrando, Presidenta de la Germandat del Sant Ecce Homo, el Sr. Josep Fèlix Ballesteros, Alcalde de Tarragona, i la Sra. Isabel Berrocal Amela, padrins de la restauració, el Sr. Joaquim Julià, President de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona i el padre Mario Buonanno, Consiliari de la Germandat.
Quinze minuts més tard començava l'acte pròpiament dit. La Sra. Ferrando va fer una mica d'història del pas indicant que s'ha restaurat la peana que l'any 1968-69 va costejar el marit de la Sra. Isabel Berrocal i que duia les obres del Pare Vera. L'any 1991 es va tornar a modificar la peana per poder portar-lo a espatlles i amb l'arribada de les noves figures es va tornar a modificar la peana. Ara s'ha restaurat la peana i les figures, a les que s'ha canviat el color de la pell, treball que ha realitzat el Sr. Maurici Muntaner, i que ha consistit en baixar el color o intensitat de la pintura. Amb aquestes modificacions, com que el Crist del Sant Ecce Homo mira al cel li han canviat el color dels ulls que han passat a ser blaus i també es torna a portar l'escut al frontal del pas després de portar-lo molt de temps al costat com a conseqüència dels canvis en dur-lo a espatlles. També s'hi han incorporat 3 àngels de la guarda als altres tres costats i va cloure la seva intervenció amb la lectura d'una poesia de la Sra. Angels Ferrando que féia referència als citats àngels.
Seguidament el Padre Mario feu la lectura de l'evangeli segons Sant Joan sobre el passatge de l'Ecce Homo, es resà un parenostre i procedí a la benedicció de la restauració del misteri del Sant Ecce Homo, per acabar amb el res de l'Ave Maria dedicada a tots els malalts. Com ja s'ha apuntat anteriorment actuaren com a padrins el Sr. Ballesteros i la Sra. Berrocal.
La darrera intervenció fou la del Sr. Ballesteros que manifestà que cal sentir-se orgullosos de la restauració que ha aconseguit nous colors amb la canya de plata i que amb aquests fets s'enriqueix més la Setmana Santa de Tarragona.
Per cloure l'acte la banda oferí dues peces al nombrós públic assistent, el Virolai i una marxa ràpida, i es repartí un recordatori de la benedicció. L'acte finalitzà a les 18:15 hores.
Tot i que en alguns programes s'apuntava com a hora d'inici les 19:00 hores el següent acte no començà fins a les 19:30 hores. Es tractava de la presentació d'un nou audiovisual de la Setmana Santa de Tarragona realitzat per Jordi Amenós amb la col·laboració fotogràfica de diversos fotògrafs locals. La sala escollida per la presentació ha estat la sala Eutyches del Palau Firal i de Congressos que s'ha omplert de gom a gom.
La presentació anà a càrrec del Sr. Joaquim Julià, President de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona, que donà les gràcies a les persones que han fet possible l'audiovisual el qual s'ha basat en les característiques de la nostra Setmana Santa i que s'ha dividit en cinc apartats: religiositat, penitència, tradició, imatges i llum.
La durada de l'audiovisual és d'uns 25 minuts, contè breus comentaris en hebreu i les imatges són acompanyades amb música de banda. A la seva finalització l'auditori ha respost amb forts aplaudiments per magnífic treball presentat.
Tot seguit, novament el Sr. Julià prengué la paraula per presentar el concert de música que s'havia de celebrar a continuació. Aquest concert s'engloba dins el primer Festival de Música de Setmana Santa de Tarragona 2011 i la formació que ha d'actuar avui té dos anys de vida. Es tracta de la Banda de l'Associació de La Salle de Tarragona als que els ha començat a entrar el gust per la música de Setmana Santa i que també actuaran durant la processó.
En aquesta ocasió la banda estava formada per més de quaranta músics, pràcticament tots amb instruments de vent, que interpretaren les següents peces:
1. Esperanza marinera de Abel Moreno
2. A tí.... Manué de J. J. Puntas
3. Desde los cielos de Jordi Griso
4. La Madrugá de Abel Moreno
5. La Saeta de J. M. Serrat
6. Nuestro Padre Jesús de Emilio Cebrián
El públic correspongué a la bona qualitat musical amb forts aplaudiments finalitzant l'acte a les 20:45 hores amb el lliurament d'un ram de flors al director de la banda, el Sr. Paco Martín.