LA SANG PRESENTA LA SEVA REVISTA

Nou ple en una presentació d'opuscle i ja en van uns quants. Enguany l'assistència de públic als actes de presentacions d'opuscles supera amb escreix la d'edicions anteriors. Avui, a les 20:00 hores, es presentava a l'església de Natzaret la revista (aquí en diuen revista) de La Sang. L'aforament del temple fou insuficient per acollir tot el públic que hi volgué assistir-hi.

Presidí l'acte el Prefecte de la Reial i Venerable Congregació de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesucrist i Vicari General, Mn. Miquel Barberà, que fou acompanyat del Sots-prefecte d'aquesta Congregació, el Sr. Josep Maria Fortuny, del President de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona, Sr. Joaquim Julià, de l'Alcalde de Tarragona, Sr. Josep Fèlix Ballesteros i de l'arxiver municipal i presentador de l'opuscle, el Sr. Francesc Barriach Molas.

El primer torn de paraules correspongué al Sr. Fortuny. El Sots-prefecte realitzà un repàs dels principals esdeveniments viscuts per La Sang com la recent visita de la Junta de Cofradías de Salamanca amb motiu de les Visions o del sentit 250è aniversari dels Armats de La Sang. Així mateix anuncià alguns compromisos que ja tenen concertats per a aquests propers dies com per exemple l'acte d'apadrinament dels Armats de Cambrils per part dels Armats d'aquesta Congregació o que la Cohort Romana de La Sang encapçalarà la processó del Dimecres Sant de Benicarló o que la banda de timbals d'aquesta entitat participarà en la trobada que es realitzarà a la població de Monzón o també que el Diumenge de Rams, abans del Via crucis que organitza la Congregació, es beneirà per l'Excm. i Rvdm. Sr. Arquebisbe de Tarragona la nova bandera i penó dels aspirants de La Sang. Després dels corresponents agraïments a tots els col.laboradors de la Congregació passà a relatar els mèrits del presentador.

Es continuà amb la presentació de la revista número 26 de La Sang a càrrec del Sr. Francesc Barriach. Tal i com va indicar en la seva dissertació, la revista ha sofert una notable transformació des d'aquella primera edició (número zero) l'any 1987 fins ara. La seva exposició la dividí en dues parts, una primera dedicada als records de la seva infantesa vinculats als actes en que participava com a aspirant de La Sang i una segona dedicada al contingut de la revista.

Es seguí amb les paraules de Mn. Barberà el qual manifestà (el mateix posicionament l'hem trobat en les paraules d'algun altre representant eclesiàstic a les darreres presentacions) que cal tenir clar que la processó del Divendres Sant és un acte religiós, en cas contrari, no hi aniria. Així mateix, indicà respectar les diferents opinions tot i que alguna de les col.laboracions de la revista crea algun interrogant respecte a l'existència de Déu.

L'acte es va cloure amb les paraules del Sr. Ballesteros de qui destaquem les seves manifestacions entorn a les nombroses gestions que es duen a terme per difondre la nostra Setmana Santa al món i la possibilitat que l'any vinent sigui retransmesa per TVE.

L'acte finalitzà a les 20:50 hores amb el lliurament d'un exemplar de la revista.