XVI VISIONS DE LA SETMANA SANTA

Avui, a les 20:00 hores, ha tingut lloc l'acte corresponent a les XVI Visions de la Setmana Santa de Tarragona a la sala d'actes de l'Antiga Audiència. Ens trobem ja, com hem acabat de dir, en la setzena edició, un acte que organitza anualment l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona (AASST) amb la col.laboració d'una de les entitats que conformen dita Agrupació. En aquesta ocasió li corresponia a la Germandat del Sant Ecce Homo, la qual va escollir com a entitat i població convidada per a l'ocasió a la Cofradía del Santísimo Ecce-Homo y de Nuestra Señora de las Angustias de Zaragoza.

Iniciat l'acte formaven la taula d'autoritats els Srs. Josep Ignasi Boada, President de l'AASST, el Sr. Joan Aregio, Vice-President de la Diputació de Tarragona, el Sr. Elias Torres, President de la Germandat del Sant Ecce Homo, el Sr. Josep Fèlix Ballesteros, Alcalde de Tarragona, el Sr. Juan Murillo, President de la Junta de Cofradias de Zaragoza, el Sr. Pedro Felipe, Hermano Mayor de la Cofradía del Santísimo Ecce-Homo i de Mn. Miquel Barberà, Vicari General.

La sala d'actes es va omplir de gom a gom comptant amb la nombrosa assistència dels germans saragossans.

Després d'unes breus paraules de la taula es procedí a la projecció comentada per part del Sr. Juan Murillo d'un audiovisual titulat Luz de Primavera i també de la projecció d'un reportatge, el qual no es pogué veure amb tota la seva esplendor per les deficiències tècniques a que ens té acostumats ja aquesta sala. Continuà una altra projecció comentada per part del Sr. Pedro Felipe en la que ens explicà la història de la seva Cofradía. Una vegada finalitzades les projeccions que es prolongaren fins a les 21:00 hores, prengué la paraula Mn. Miquel Barberà el qual resaltà que tot i que hi poden haver diferències en les celebracions en els actes que acabavem de contemplar ens uneix una mateixa Setmana Santa perquè en el fons tenim una mateixa fe.

Seguidament l'Alcalde de la ciutat de Tarragona donà la benvinguda als confrares saragossans i els felicità per la seva Setmana Santa.

A continuació el Sr. Elies Torres, President de la Germandat del Sant Ecce Homo, obsequià al seu homónim saragossà amb el poster o cartell commemoratiu d'aquestes XVI Visions. El President de la Cofradía del Santísimo Ecce-Homo y de Nuestra Señora de las Angustias de Zaragoza recordà al públic assistent que dissabte vinent la Germandat del Sant Ecce Homo anirà a Saragossa a donar a conèixer la nostra Setmana Santa a dita ciutat i a tots els tarragonins que són convidats a la Setmana Santa de Saragossa.

Acte seguit una representació de la Banda de la Real Cofradía del Prendimiento del Señor y Dolor de la Madre de Dios i de la Banda de Matracas de la Cofradía del Santísimo Ecce-Homo y de Nuestra Señora de la Amargura interpretaren una peça cadascuna.

L'acte finalitzà a les 21:15 hores.