PRESENTACIÓ DE L'OPUSCLE DE L'ASSOCIACIÓ LA SALLE

Seguint amb els actes previs de la Setmana Santa les diferents entitats pertanyents a l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona (AASST) donen el tret de sortida a les seves activitats particulars amb la presentació del corresponent opuscle. En aquesta ocasió el torn era per a l'Associació La Salle.

Eren les 20:00 hores quan s'iniciava l'acte a l'Ermita de Sant Magí. Va ser així perquè hi hagué problemes amb la sala d'actes del Museu d'Art Modern que era on s'havia previst desenvolupar la presentació. De nou ple absolut de públic.

La taula d'autoritats en aquesta ocasió estava formada pel Sr. Joaquim Julià, President de l'Associació La Salle, per Mn. Francesc Gallart, rector de l'Ermita de Sant Magí, pel Sr. Joan Aregio, President de la Diputació de Tarragona i pel Germà Josep Maria Pons Riba, presentador de l'opuscle i ex-director del Col.legi La Salle de Tarragona. També hi era present el Sr. Josep Ignasi Boada, President de l'AASST.

El President de l'Associació feu referència, com és costum en aquestes presentacions, de recordar als assistents els aniversaris de l'entitat. En aquest cas els germans de La Salle celebren el seu centenari de l'ensenyança lasal.liana a Tarragona i el 50è aniversari del Sermó de les Set Paraules.

Pel que fa a la presentació de l'opuscle el Germà Pons feu un extens i detallat parlament que dividí en tres parts. La primera fou dedicada a l'ensenyança, prenent com a referent el pregó del centenari realitzat pel Sr. Jordi Pujol, feu constants al.lusions a l'escola i l'ensenyament des de les seves vivències com a Director tot fent una analogia entre el Pastor i les seves ovelles i el professor i els seus alumnes. A la segona part feu una crònica històrica del centenari de La Salle a Tarragona durant els seus inicis i constitució de la primera comunitat i escola lasal.liana. Sobre aquesta part s'anuncià que en breu sortirà un llibre que recollirà tota la història de La Salle de Tarragona. La tercera i darrera part fou per comentar minuciosament el contingut de l'opuscle destacant que l'any vinent es durà a terme a Tarragona el Congrés Nacional de Confraries de l'Oració a l'Hort.

L'acte finalitzà a les 21:10 hores amb l'entrega de l'opuscle.