|
PRESENTACIÓ DE L'OPUSCLE DELS NATZARENS I LA SETMANA SANTA A LA WEB |
Quan passaven deu minuts de les 20:00 hores (hora prevista) s'inicià l'acte de presentació de l'opuscle de la Reial Germandat de Jesús Natzarè amb l'actuació del Cor d'Aspirants d'aquesta Germandat que interpretaren 5 peces del seu repertori acompanyades d'un orgue elèctric. El cor estava format per unes 20 veus infantils, algunes de les quals eren ben menudes.
El lloc triat per a la presentació ha estat, com de costum, l'església de Sant Miquel del Pla que s'omplí de gom a gom. De mica en mica, quan assistim als actes que s'hi organitzen, anem veient la lenta però progressiva transformació d'aquest temple que es trobava en deplorables condicions i que, mercès a les aportacions, subvencions i ajuts, principalment de les administracions públiques, es garantirà la conservació d'aquest patrimoni històric de la ciutat.
En acabar la coral les autoritats presidiren la taula per realitzar la presentació de l'opuscle pròpiament dita. Hi eren presents el Sr. Josep Ignasi Boada, President de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona, el Sr. Joan Aregio, President de la Diputació de Tarragona i Tinent d'Alcalde Delegat de l'Àrea de Gestió Econòmica i Pressupostària de l'Ajuntament de Tarragona, el Sr. Ferran Bladé, President de la Reial Germandat de Jesús Natzarè, Mossèn Josep Pasqual, Conciliari de la Germandat i rector de la Parròquia de Sant Francesc, el Sr. Josep Maria Comas, Vicepresident de la Germandat i el Sr. Andreu Muñoz Melgar, presentador de l'opuscle i Director del Museu Bíblic Tarraconense.
De les paraules de la presidència destaquem l'agraiment al Sr. Antoni Tomàs Tornè per la donació del quadre que allí es mostrava a la Germandat i que ha servit per il.lustrar la portada de l'opuscle i que es treballa per tal d'iniciar la tercera fase i darrera de la restauració de les façanes de l'església de Sant Miquel, concretament a la corresponent al carrer d'en Gay.
El Sr. Muñoz, en la seva exposició, comentà fets històrics de l'església de Sant Miquel, les similituds geogràfiques entre el territori on es troba assentada la ciutat de Tarragona i la de Jerusalem o que en pocs dies s'obrirà al públic la nova seu del Museu Bíblic Tarraconense, entre d'altres. També feu una detallada descripció del contingut de l'opuscle d'enguany.
L'acte finalitzà a les 21:10 hores amb l'entrega d'un exemplar de l'opuscle als assistents.
A la revista Públics número 69 corresponent al mes d'abril, que edita l'Ajuntament de Tarragona, hi ha un article (pàgina 29) titulat la Setmana Santa també navega on es fa un recull dels intrets de la xarxa que parlen de la nostra Setmana Santa. En aquest article es fa esment, en referència a aquesta pàgina web, de que a la xarxa es poden trobar pàgines personals molt elaborades.