|
CELEBRACIÓ DEL CORPUS CHRISTI |
Durant tot el dia el claustre de la Catedral de Tarragona romandrà obert a tothom per que pugui ésser contemplat el tradicional "ou com balla" a la font central de l'esmentat claustre. La font va romandre guarnida amb gatims de cireres en la seva part central superior i amb flors en forma de guirnaldes, i al mig, brollava l'aigua damunt la qual feia equilibris, tot juganer, l'ou.
Per la tarda, a les 18:00 hores, celebració del Corpus Christi a la Catedral de Tarragona. En acabar, al voltant de les 19:00 hores s'inicià la processó pels carrers de la Part Alta de la ciutat realitzant el recorregut següent: Pla de la Seu, baixada del Patriarca, Merceria, Major, La Nau, Plaça del Rei, Santa Ana, Plaça del Fòrum, baixada del Patriarca i Pla de la Seu.
A la processó hi participaren principalment alguns elements del Seguici Popular de la ciutat (magí de les timbales, els gegants de la ciutat i del cos del bou i els "negritus"), els nens i nenes que enguany han rebut la primera comunió i també les entitats (confraries, gremis, associacions, etc.) que conformen la Setmana Santa tarragonina amb les seves banderes, portades per membres de les propies entitats i acompanyades d'algun membre de les respectives directives. Es notaren les absències d'algunes confraries que no hi tingueren representació. Tancava la processó l'impressionat custòdia acompanyada de l'Excm. Sr. Arquebisbe Lluis Martínez Sistach i dels càrrecs més importants del Capítol Catedralici. Els seguia la Banda Unió Musical.
Tot i que el temps no era massa estable tothom coincidí en la rapidesa en que es va realitzar la processó, gairebé en un temps rècord, i es notà una devallada de públic.