|
PRESENTACIÓ CARTELL I VISIONS DE LA SETMANA SANTA |
Finalment (doncs hi ha hagut diversos canvis de data i problemes per fer aquest acte) avui s'ha presentat el cartell oficial anunciador de la Setmana Santa de Tarragona per al 2004. La presentació d'aquest cartell promocional ha anat a càrrec del Sr. Francesc Ricomà, President del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona i s'ha realitzat a les 11:00 hores al Saló dels Il.lustres tarragonins (popularment conegut com "els penjats") per als mitjans de comunicació.
El Patronat Municipal de Turisme ha editat 2.000 cartells que es distribuiran, a partir de demà, pels comerços de la ciutat, establiments hotelers i les oficines de turisme. Han estat patrocinats en el 50% per l'empresa DOW.
El cartell consisteix en una fotografia, titulada "Creu", d'en Pere Amenós que va ésser la guanyadora del concurs de fotografia de la Setmana Santa de l'any 2003 que organitza anualment l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona on hi apareix el misteri de "El Cirineu" de la Reial Germandat de Jesús Natzarè al seu pas davant la Catedral de Tarragona durant la Processó del Sant Enterrament de Divendres Sant. A més s'ha de fer notar que ha jugat un paper important el disseny doncs la citada imatge ha quedat situada a un costat del cartell restant tota la resta en color negre i figurant una franja vermella a la seva part superior en forma de corona d'espines. És de format apaisat.
El Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ja està treballant en la guia que edita cada any amb els principals actes de la Setmana Santa que es presentarà properament amb un nou disseny.
A les 20:00 hores s'ha realitzat, al Saló d'Actes de l'Excel.lentíssim Ajuntament, l'acte corresponent a la primera jornada de les Dotzenes Visions de la Setmana Santa, l'organització de les quals aquest any ha recaigut sobre el Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre. Així doncs, el primer dia es dóna a conèixer l'entitat que organitza les Visions, en aquest cas el Gremi de Pagesos.
En un saló ple de gom a gom l'autoritat municipal, que ha estat el Tinent d'Alcalde Delegat de Cultura, el Sr. Albert Vallvé, intentà explicar a l'entitat convidada (l'Associació la Processó de Verges) la manera de viure de la nostra Setmana Santa. El President del Gremi, Sr. Olivé, resaltà en el seu parlament la importància de mantenir les tradicions i que tots aquests actes serveixen per donar continuitat i força a l'Entitat.
A continuació l'historiador i membre del Gremi, el Sr. Andreu Dasca i Roigé, feu una xerrada de la història d'aquest Gremi visionant-la des de la perspectiva i situació social en que es trobaven aquells pagesos en plena edat mitja que els motivà a fundar aquesta Entitat. Explicà que l'idea inicial de la seva constitució fou per organitzar-se pel funcionament de les seves activitats, doncs no era una finalitat simplement religiosa sinó que també s'articulava el territori i l'aigua; que el Gremi com actualment el coneixem és el resultat de la fusió de dues confraries, la de Santa Magdalena i la de Sant Llorenç; que la participació del Gremi fou molt important en els actes de la ciutat; que en el segle XVIII processionava amb els passos del Davallament de la Creu i del Sant Sepulcre; i resumint com ha anat evolucionant el Gremi al llarg del temps.
En finalitzar aquesta xerrada es projectà el nou DVD titulat "Arrels" sobre el Gremi de Pagesos de Sant Llorenç i Sant Isidre on es poden veure imatges de totes les activitats que desenvolupa l'Entitat al llarg de l'any com els Tres Tombs, els pessebres, Sant Antoni, etc. i on la meitat del mateix està dedicat a la Setmana Santa viscuda pel Gremi. Segons paraules del seu President aquesta projecció, que té una durada aproximada de mitja hora, es posarà a la venda el dia de Sant Llorenç.
Aquest any corresponia l'organització de les Visions a la Confraria de la Verge de la Soledat però, amb motiu dels darrers actes de celebració del seu 650è aniversari de la seva fundació, el Gremi ho sol.licità i es canviaren les dates. Així doncs, l'any vinent si Déu vol, correspondrà a les dones de la Soledat l'organització de dites Visions.