MEDALLA DE PLATA PELS NATZARENS

Estava programat per a les 20:00 hores l'inici de l'acte d'entrega de la Medalla de la Ciutat en la categoria d'Argent a la Reial Germandat de Jesús Natzarè al Saló de Plens de l'Ajuntament de Tarragona. Essent les 20:15 hores començà l'acte comptant com a representant municipal amb el Tinent d'Alcalde Delegat de Cultura, Sr. Albert Vallvé, doncs l'Alcalde excusà la seva presència. El representant municipal llegí íntegrament el text de l'acord del Consell Plenari on es manifestaven els motius, fets i raons de l'atorgament d'aquest guardò i després els explicà als assistents destacant que l'acord es va prendre per unanimitat i perquè des d'aquell llunyà març de 1903 en que Ramón Salas i Ricomà va fundar aquesta Entitat s'ha distingit per la seva trajectòria i aportació a la Setmana Santa tarragonina i ha portat ben alt el nom de Tarragona.

A continuació es feu entrega al President de la Reial Germandat de Jesús Natzarè de la Medalla i del Títol acreditatiu, el qual prengué el torn de paraula i manifestà, entre d'altres coses, el seu agraïment pel guardó i reconeixement en vers la seva Entitat que aquest any acaba els actes de commemoració del seu centenari, feu un reconeixement al fundador pel seu llegat, donà les gràcies a tots aquells natzarens anònims pel seu treball perquè han fet gran i possible la Germandat i per les subvencions rebudes dels organismes oficials per la restauració de les façanes de l'església de Sant Miquel del Pla.

A l'acte es comptà amb la Guàrdia Urbana vestida de gala i en finalitzar es serví un aperitiu al Pati Jaume I del matei Palau Municipal. S'esperava una major assistència a l'acte que omplí mig Saló de Plens aproximadament.

Amb aquest acte, el primer oficial del 2004, s'inicien els actes de la Setmana Santa tarragonina. Avui ens acompanyava una lluna gairebé plena. La propera vegada que la veiem d'aquesta manera estarem ja de ple a la Setmana Santa.