ELS SOSTRES D' ESPANYA (8).

Hola amics i companys,

aquí teniu la vuitena entrega dels nostres viatges per les províncies d'Espanya i els seus cims.

Avui us parlarem del cim més alt de Barcelona, el Costa Cabirolera de 2.605 m. que es troba a la Serra del Cadí, al prepirineu català.

L’u d’octubre de 2005 sortírem de Reus en direcció a Martinet, que es troba entre la Seu d’Urgell i Puigcerdà, per després anar uns 2,5 km en direcció a Montellà de Cadí  i agafar una pista a la dreta. A uns 9,5 km es deix una pista que baixa a Montellà.  La pista te uns 15,5 km i no es deix fins al final que trobarem una cadena que barra el pas. Aquí es deix el cotxe i en cinc minuts ens plantem a les portes del refugi C. A. Torras, al Prat d’Aguiló, a 2.037 m.

Se surt pel davant del refugi, en direcció sud-est, per un camí ben traçat i marcat amb GR, que porta, en poc més d’una hora, fins el Coll del Prat d’Aguiló o també conegut com a Pas dels Gossolans, estem a 2.410 m.

al cim del Costa CabiroleraUna vegada varem descansar i recuperar les forces perdudes a la pujada, seguirem girant en direcció oest cap pel cim de Punta Aguda de 2.441 en el qual hi ha unes creus.

Es passa pel cordal de la Serra, però no cal trepitjar tots el cims, ens decantarem una mica a l’esquerra i baixarem fins al fons d’una depressió que es troba als peus del que és el cim pròpiament dit. Al mateix temps que baixem, a la nostra esquerra i paral·lelament, queda la Serra Pedregosa.

Tal com s’arriba a la cubeta, als peus del cim, es perden les referències, cal continuar recte al davant però girant una mica en diagonal a l’esquerra, aviat es troben unes marques que ens porten cap a unes canals fàcils, que pugen fins l’aresta final. Una vegada a la aresta, cal girar a la dreta i en cinc minuts ens plantem al cim. Varem invertir unes sis hores en arribar, però va valer la pena veure la cara nord del Pedraforca pel camí, i les vistes sobre la cara nord del Cadí, al mateix cim, són impressionants.

La baixada pel mateix camí i en dues hores arribarem al cotxe.

Salutacions a tots i fins la propera història.

Daria Stupina, Tatiana Stupina i Pere López Ladevèze.