ELS SOSTRES D' ESPANYA (4)

Hola amics i companys,

Aquest cop vam fer un viatge de quatre dies, per pujar els tres cims de les províncies d’Alacant, l’Aitana, de Múrcia, el Revolcadores i d’Albacete, el Pico de las Cabras, entre els dies 30 de novembre i 02 de desembre de 2.004.

Vam sortir de casa el 30 de novembre del 2004 per l’autopista direcció Alacant, sortint a Benidorm on vam dinar. Després agafarem per la CV-760 passant per La Nucía i Guadalest (poble que es troba dalt d’un turó, protegit per muralles i que val la pena visitar, té un museu de miniatures impressionant). Tot seguint per la carretera i abans d’arribar a Benifato, en una casa que li diuen la Foya, s’agafa una desviació a la font de Partagás o de Partagat.  La font es troba a 4,6 km però abans, al km 1,8 es deixa un camí a l’esquerra i al km 3,0 un altre a la dreta. Davant trobem uns grans blocs calcaris i a la seva dreta un coll al que s’hi puja; al baixar s’arriba a la font de l’Arbret.

Continuant més endavant es segueix per una pista fins la font Forata. Des de la font només s’ha de pujar per la falda de la muntanya fins trobar el Pas de la Rabosa, travessar tres profundes esquerdes, però s’ha de baixar al fons de la depressió, una vegada fet això només cal pujar fins un tall característic a l’aresta d’Aitana i pujar per aquesta fins trobar la tanca de les instal·lacions militars que no permeten trepitjar el cim.

Us hem fet una mica de descripció del que hauríem d’haver fet, però com que se’ns feia tard i fosc, només ens vam enfilar com vam poder tot el més a prop possible i ens vam fer la foto mig a les fosques. En un altra ocasió demanarem permís amb antelació als militars i procurarem trepitjar el cim més alt d’Alacant de 1.559 m. d’alçada, l’Aitana, que es troba a la Sierra d’Aitana, a la Cordillera Bética.

El segon dia, després de dormir a Alacant, vam visitar Múrcia, aquí com a cosa curiosa a les rotondes els hi diuen “redondas”.  Després vam anar fins a Caravaca de la Cruz per la carretera comarcal 415 i d’aquí per la 330 es fan uns 7 km i s’agafa la 320 que porta fins a Puebla de don Fabrique, provincia de Granada.  Abans d’arribar ens desviarem per El Entredicho fins a Cañada de la Cruz.

Des d’aquest poble surt una pista asfaltada, a poc de sortir es deixa un altra a l’esquerra que porta als Cortijos de la Carrasca, nosaltres continuem uns 8 km i poc abans d’arribar al Puerto Alto agafem una pista a la dreta, i a uns 500 m. es troba un camí fitat, aquí vam deixar el cotxe i tot pujant per aquest camí, pel mig d’un pinar molt bonic, s’arriba a un contrafort del cim, el seguim per una traça que es veu prou bé fins arribar a la cresta i en pocs minuts en plantem dalt del cim de Los Revolcadores, de 2.015 m. d’alçada, al mateix temps que una bonica tempesta de neu.

És el cim més alt de la província de Múrcia i es troba a Sierra Seca, a la Cordillera Bética.  Per tornar desfem els 500 m. de desnivell i en dues hores arribem al cotxe.

A dormir vam anar fins la Puebla de don Fabrique, poblet petit que es troba a la província de Granada.  En aquest poble vam preguntar pel camí més fàcil per arribar a la Sierra de las Cabras.  Sort que ho vam fer ja que per allí hi ha molts cortijos i tot són pistes.

A l’endemà, seguint les indicacions, vam arribar a los Cortijos de la Carrasca i a l’altre costat de les quatre cases que el formen hi trobem la font de la Carrasca, aquí hi deixem el cotxe.  El camí surt en direcció nord, a passar pel costat d’una mena de cova, que és un balmat tancat per guardar ramat.  De seguida es veu el barranc de la Carrasca, el camí puja pel mig zigzaguejant entre tarteres. Quan arribem dalt de la Serra passarem a tocar del Puntal del Calderón de 2.071 m., aleshores girem a la dreta en direcció est, baixem una petita depressió i ens dirigim a la punta que es troba a la dreta, és el punt més alt de la serra, som al cim Las Cabras de 2.084 m.  Després anem, en deu minuts, a l’altre cim que tenim davant, en direcció nord, que té el punt geodèsic de la serra. Estem al cim La Atalaya, de 2.079 m.  Aquesta Serra de las Cabras també es troba a la Cordillera Bética.

Per tornar desfem el mateix camí que de pujada i arribem al cotxe en unes quatre hores havent  fet un desnivell de 564 m.

De camí de tornada cap a casa parem a dormir a la bonica ciutat de Toledo.  Es una ciutat preciosa, indescriptible, és un d’aquells llocs que val la pena visitar varies vegades.

Salutacions a tots i fins la propera història.

Daria Stupina, Tatiana Stupina i Pere López Ladevèze.