Travessa Cavalls del Vent.  Parc Natural Cadí – Moixeró

El dilluns dia 2 d’agost pugem per Bagà (Berguedà) al refugi Rebost, a 1.640 metres, al vessant sud de la serra de Moixeró, on sopem i dormim còmodament. El dimarts dia 3, de bon matí, iniciem la llarga pujada fins el refugi Niu de l’Àliga, situat al cim de la Tossa d’Alp, a 2.510 metres. El camí, marcat amb rodones taronja, puja entre els bonics boscos berguedans. A migdia el cel es tapa i, com que comença a tronar i llampegar, renunciem a pujar al cim de les Penyes Altes i fem una variant pel coll Marginós. Al coll de Moixeró iniciem la dreta baixada fins el refugi forestal del Serrat de les Esposes, a 1.511 metres. Passem la nit mentre la tempesta descarrega amb força i plou a bots i barrals.

El nostre grup al Pas dels GosolansEl dimecres dia 4 al matí passem pel refugi Cortals de l’Ingla i pugem de nou a la carena de la serra fins el coll de Vimboca. Seguim el GR 105 cap a l’oest. Però el cel es tapa aviat i la boira ens embolcalla. Poc després del pas del Bou, ja de baixada, es desferma una forta tempesta d’aigua i calamarsa que ens deixa ben xops. Per sort, el refugi Prat d’Aguiló està molt ben acondicionat i podem eixugar la roba a l’estufa. El dijous dia 5  toca pujar de nou a la carena de la serra de Cadí fins el pas del Gosolans. Una llarga pista ens porta al refugi Lluís Estasen sota la cara nord del Pedraforca. Una forta baixada entre bosc ens deixa a la casa-refugi Gresolet, on sopem i dormim molt bé.

El divendres dia 6 una bonica fageda ens acompanya la pujada fins el coll de la Bauma. A partir del coll de la Bena iniciem una llarga baixada fins l’ermita de Sant Martí del Puig. Més endavant travessem el riu Bastareny. Segueix una llarga pujada entre els tolls dels Empedrats, on ens podem banyar a plaer. A mitja tarda arribem al refugi Sant Jordi on sopem i dormim. Com que no hi ha wc, els voltants del refugi estan contaminats.

El dissabte, el sender passa pel coll d’Escriu, sempre entre boscos, baixa passant pel poble de Gréixer i continua amb la darrera pujada de 600 m fins el refugi Rebost on s’acaba la nostra travessa a migdia. Hem xalat durant 5 dies per la varietat de paisatges d’uns indrets que no coneixíem. Una llàstima la millorable organització i l’estat lamentable d’algun refugi.