Ampliació de la Via Verda de la Terra Alta

A primers de febrer vaig rebre notícies de una propera ampliació de la Via Verda (Camí de Sant Jaume de l’Ebre), i durant els primers dies de setembre els diaris de la Franja de Ponent donaven la notícia de que RENFE havia cedit els drets als Consells Comarcals perquè 74 km de la via abandonada per on passava l’antic traçat de la via de la Vall de Zafán,  des de Arnes-Lledó i en direcció a Puebla de Híjar foren preparats i utilitzats per ampliar el recorregut. Però fins aquí, són bones noticies de cara al futur, però n’hi ha una altra del mateix tema que crec és molt més interessant actualment, i és que des de Pinell de Brai, lloc on finalitzava el tram enquitranat i accessible a peu o en bici fins pràcticament Tortosa, ¡¡¡ ja es accessible!!!  i ho vaig anar a comprovar, i és veritat, per lo menys fins allà on vaig arribar, o sigui fins Aldover, uns 20 quilòmetres més, però la via continuava; per motius d’horari no vaig poder seguir.

Estació de BotAquest tram té algunes millores respecte a l’anterior, com per exemple, el sòl es de terra compactada amb gravilla i no enquitranada; el desnivell es quasi nul, doncs la major part va paral·lel al riu i a l’eix de l’Ebre; hi ha pocs túnels, la majoria són rectes i curts, i els més llargs o torts els estaven il·luminant amb fluorescents verticals a ambdós costats del túnel lo qual millora la perspectiva dins la foscor. També amb baix adonar que... ¿recordeu que el GR7 anava per la carretera un bon tros?, dons han fet una variant i a l’alçada del riu Canaleta deixa la carretera i puja fins a l’estació de Benifallet, des d’on segueix per la Via Verda fins el trencall cap a la Venta Roja, com ja ho feia abans, per anar en direcció a Paüls.

En fi, com veureu són dues bones notícies tan per l’àmbit excursionista com per aquells que també practiquen l’esport de la bicicleta tot terreny (BTT).