3r Tomb als Motllats pels cingles

Data: 27 i 28 d’octubre de 2001

Hores totals: 9 + 6 (dos dies)

Participants (18): Natàlia Antolí, Àngel Bascuñana, Agustín Benítez, Angel Benítez, Pilar Carrasco, Amelia Carrilero, Lluís Díaz, Joan Gassol, Encarna Hidalgo, Josep Mariné, Joan Marquès, Joan Víctor Marquès, Pablo Marquès, Maria Cinta Prats, Angus Robles, Josep Salafranca i Lola. Invitada: Mariángeles Díaz.

Cliqueu damunt la foto per a veure l’ampliació

Sortim de La Febró vora les 9 del matí, pugem pel barranc de la Cova del Corral i ens aturem un moment a la gran balma de la cova del Colom. Als plans de l’Ermitanet collim sajolida, farigola i altres herbes aromàtiques. Esmorzem al cim del Picorondan.

El grup a la Creu Trencada, feta amb restes de metralla de la guerra civil com a símbol de pau al mig de la plana dels Motllats.

Ens desviem uns metres del recorregut per admirar el fenòmen geològic del Pont de Goi, arc natural en pedra envoltat de vegetació en un dels barrancs laterals de la Font Nova.

Els dos participants més joves d’aquesta sortida, Joan Víctor (10 anys) i Pablo (7 anys) descansant i bevent aigua a la  Font Nova.

Descansant un moment i sentint la petita cascada d’aigua que baixava pel barranc de la Pixera. La gran blada i la moixera que guarneixen aquest lloc mostraven els típics colors de tardor, encara que enguany, degut a les altes temperatures, la tardor ve amb retard i molta vegetació no ha fet tot el canvi de color.

Després dels Cingles de l’Escudelleta i la cova del Grèvol, el sender passa pels indrets més obacs del vessant nord: el barranc dels Morterets, el racó del Ruques i el Cremalló.

El grup a la Punta Coroneta, mirador natural de les valls del Brugent i del Glorieta. El poble és a prop. Hem trobat uns quants bolets i algú se’ls farà per sopar avui.

Han estat 9 hores en total de marxa, tot i que val a dir que s’ho hem pres amb calma intentant gaudir del paisatge, de la vegetació i de la tranquil·la xerrada amb els amics. Però sempre reconforta veure la silueta de Mont-ral, poble bonic i solitari com pocs, amb la seva església encimbellada al turó.

Al refugi Musté – Recasens pertanyent a la secció excursionista del Centre de Lectura de Reus, que enguany precisament compleix el seu centenari, vam sopar i dormir amb el caliu i l’atenció a que ens tenen acostumats.

A l’endemà sortim a 2/4 de 9 del matí. La temperatura és alta i el sol calenta. La Roca Foradada és la primera fita. Després seguim per la banda solana del Motllats, els cingles de l’Abellera i el pas de cable que salva una llosa al costat de l’agulla de pedra característica.

Fem l’esmorzar al portell de la Bruixa i pel cingles de Solans i el portell de l’Onclet pugem al Puig – Pelat, el punt més alt dels Motllats. A partí d’aquí passem per les còmodes pistes dels boscos de La Mussara amb força cotxes de boletaires i pel Coll de l’Augustenc baixem cap a La Febró donant per acabada aquesta bonica caminada.