Això és un bisbe: 
 
John Shelby Spong
16 de juny de 1931   Neix a Charlotte (Carolina del Nord) 
    En el sí d'una família de classe mitja amb un pare alcohòlic que mor quan ell té 12 anys. De confessió episcopaliana (versió nord-americana de l'església anglicana). Jove escolà a la parròquia rep la forta influència del pastor Robert Crandall, principi d'una crida al sacerdoci.
      En el Sud d'aquells anys, fins i tot els blancs de "bona voluntat" no tenien cap contacte amb els negres. La "línia negra" era una cosa tan sòlida com la Gran Muralla Xinesa.
     
  Ingressa a la Universitat de Carolina del Nord. 
    És el primer de la seva família que ho fa. Viu a la casa parroquial

Si vens de la "Catequesi Nadalenca" o de "Les 12 tesis del bisbe Spong"
no utilitzis aquests "links"

Seguirā llegint el text...

  Es casa amb Joan Ketner, condeixebla 
    Se salta la regla que volia que el matrimoni es posposés a la finalització dels estudis del seminari de Virginia. No li agradava massa que la seva dona es rebel·lés obertament contra el paper de "mare" i de "dona de casa". Amb ella tindrà tres filles.
juny de 1955   Ordenació de diaca
28 desembre de 1955   Ordenació de prevere. 
Encarregat de l'Església de St. Joseph. Durham (Carolina del Nord). 
    Parròquia mixta de població treballadora (per a la qual havia estat fundada) i universitària (estudiants de medicina). Comença a demostrar les seves qualitats de "pastor" i "mestre", intentant superar el fundamentalisme religiós. Era una "Bona Nova" mostrar que la religió no és incompatible amb la recerca intel·lectual.
1957   Rector de la Parròquia del Calvari 
      Són els anys de la dura controvèrsia sobre la integració escolar de blancs i negres en una única escola.
1959 
 
  Primeres "preses de posició" socials 
    Spong es posa en primera línia, juntament amb altres, en aquesta batalla. Anuncia que espera que els nens i nenes de color seran protegits i que ell hi serà present quan aquests entrin per primer cop a l'escola, fins aquell moment, exclusivament blanca. (Nota: el sheriff era membre de la seva congregació)
Seguirās llegint el text...  
    Té diversos càrrecs dintre de l'organització de la seva església, publica butlletins periodístics, i continua la tasca de donar conferències i xerrades. Creix la seva reputació de "mestre"
1963   El bisbe anglicà John A. T. Robinson publica Honest to God.
    "Inspirat per John A. T. Robinson, vaig iniciar els meus tempteigs a la recerca d'un nou punt de partida...", ens diu Spong.
     
      (És per a mi una especial satisfacció saber que vam començar junts un camí, amb aquest llibre del bisbe anglicà)
Després de 8 anys   Accepta l'anomenament a ser rector de St. Joan de Lynchburg (Virgínia). 
    Parròquia d'ambient universitari, introdueix l'estudi crític de la Bíblia, horroritzant un cop més als fundamentalistes locals. Segueix amb tasques eclesials dintre de l'organització.
1969

 

Seguirās llegint el text...

  Es cridat per a ser rector de St. Pau, Richmond (Virgínia) 
    Elegit per càrrecs més importants en la seva església (Executive Council of the Diocese of Virginia, Deputy to General Convention), comença programes televisius sobre la Bíblia. D'aquí sorgiran dos llibres: This Hebrew Lord i Dialogue: In search of Jewish - Chrstian Understanding).
1973   La seva dona Joan comença a entrar en profundes fases de paranoia. 
    Spong es converteix en un pare i una mare envers ella. Dedica més i més temps a estudiar i a escriure, com un camí de consol i de posar orde dintre del caos de la seva vida domèstica. 
1974   Publica This Hebrew Lord
    Debats radiofònics amb un rabí, el Dr. Jack Daniel Spiro (es qüestiona l'ortodòxia de Spong)

    En aquest temps, ordenacions "irregulars" de dones a Filadèlfia i a l'any següent a Washington

 1975   Primera nominació a l'episcopat, provinent de la diòcesis de Delaware (West Virginia). Spong rebutja ser candidat.
Seguirās llegint el text...   Poc després, nova nominació a ser bisbe: aquest cop de la diòcesis de Newark, i Spong permet que el seu nom es mantingui com candidat.
6 de març de 1976   És elegit i consagrat bisbe coadjutor de Newark 
    Els nous feligresos saben que ell és un defensor dels "drets civils" i  de l'ordenació de les dones. Ell arriba decidit a treballar per la justícia social i econòmica (atenció sanitària, igualtat d'accés a l'ensenyament superior) i a continuar el seu ministeri de "mestre"
1978   Bisbe titular de la diòcesis 
    Ni ell ni l'Església episcopaliana serien ja la mateixa cosa.
1980 Publica The Easter Moment (L'instant de la Pasqua de Resurrecció
    "Recordo el primer tractament d'aquest tema a una sèrie de conferències donadas l'any 1957 a  Kanuga, un centre de congressos de Hendersonville, a Carolina del Nord"
1982   La General Convention decideix començar un estudi seriós sobre "els models canviants de vida familiar"
1983   La seva dona Joan trenca tot contacte amb l'exterior i refusa tot tractament contra el seu càncer 

Participa a un seminari interdisciplinar sobre la supervivència després de la mort biològica 

Viatge a Kenia (?) 
Publica Into the Whirlwind: The Future of the Church (En el remolí: el futur de l'Església)

1984 Viatge al sud de  l'Índia 
    "A la ciutat de Kottayam, en l'estat de Kerala, vaig tenir l'oportunitat de mantenir amb tres erudits hindús un ampli diàleg públic que va durar tot un dia. Aquest diàleg em va permetre identificar tradicions comuns amb els variats sistemes religiosos existents per tot el món"
1985 - 1986
Seguirās llegint el text...
  El Bisbe Spong constitueix un grup de treball per a estudiat tres punts: 
    L'irresistible augment de joves vivint junts fora del matrimoni, la gent gran que ho fa per raons econòmiques, si els qui viuen en relacions homosexuals poden ser cridat a participar del desig de l'església de consagrar les relacions humanes.
1987   Esclata una turmenta nacional: defensa el matrimoni entre homosexuals. 
    La diòcesi de Newark és la primera diòcesi de la Comunió Anglicana que demana posar fi a les seves pràctiques homofòbiques i a ser honesta en el tema de l'ordenació de gais i lesbianes al ministeri sacerdotal. També demana llibertat per a que els seus clergues puguin beneir les parelles de gais i lesbianes
1988   Publica Living in Sin. A Bishop Rethinks Human Sexuality (Viure en pecat)
    "Vaig publicar un llibre cridant a l'Església a tenir una nova consciència de les relacions sexuals"
Mort de càncer la seva dona, Joan Ketner 
    Si la llarga malaltia d'ella havia estat una agonia per a ell, la soledat li fou intolerable
Viatge als nous territoris de la Xina 
    "Vaig participar en un diàleg amb el reverend Yuen Quing, un monjo i sant home budista. A més a més d'augmentar la meva comprensió de les altres grans tradicions religioses, em va permetre veure com es veia en altres parts del món el cristianisme unit a l'imperialisme occidental"
Febrer 1988 Un mes "sabàtic" al Union Theological Seminary (Nova York) 
      "La diòcesi de Newark va crear per a mi un programa sabàtic que em va permetre passar un mes a l'any (el de febrer), des de 1988 fins a 1991, en un centre acadèmic dedicat a la lectura i a l'estudi"
16 Desembre 1989

 

Seguirās llegint el text...

  Ordenació com sacerdot de Robert Williams, un gai. 
    Una dona l'insulta durant els funerals: "son of a bitch". Però rep també mostres de recolzament.
Febrer 1989 Un mes sabàtic al Yale Divinity School, de New Haven (Connecticut)
Setembre 1989   Spong anuncia el seu pròxim matrimoni amb Chrsitine 
    Amiga des de feia temps de la família, contractada com administradora diocesana i secretària de la Convention
1 de gener de 1990   El bisbe Spong es casa amb Christine. 
    La tempesta per l'ordenació de Robert Williams continua: només un bisbe l'aproba. El Bisbe President cedeix a les pressions i condemna l'ordenació.
    La  Conferència de Bisbes (The House Bishop) van votar dissociar-se del Bisbe i de la Diòcesis de Newark
La forta oposició conservadora que troba el porta a escriure Rescuing the Bible from Fundamentalism. A Bishop Rethinks the Meaning of Scripture. (Alliberar la Bíblia del fundamentalisme) 
    "Vaig .publicar el que encara avui dia és el meu millor best-seller"
El "bisbe auxiliar", Walter Rigther, amb la seva autoritat, ordena al diaconat a Barry Stopfel, un gai que viu públicament amb la seva parella, el Reverend Will Leckie 
    L'any següent el mateix Spong l'ordena de sacerdot, i l'any 1996 el bisbe auxiliar és acusat d'heretgia per aquesta ordenació.
Febrer 1990 Un mes sabàtic al Havard Divinity School de Cambridge (Massachussets) 
 
Febrer 1991 Un mes sabàtic en el Magdalen College, Oxford (Regne Unit) 
    Comença a estudiar el concepte de midrash. Primers contactes amb els escrits d'en Michael D. Goulder
Setembre1992 Publica Born of a Woman. A Bishop Rethinks the Birth of Jesus (Nacido de mujer. Un obispo niega el mito de la Virgen
    En el qual jo suggeria la possibilitat de que les narracions del naixement de Jesús que trobem a Mateu i Lluc haguessin estat creades per a respondre a l'acussació de que Jesús era un fill il·legítim
    Pareu atenció en la traducció d'aquest títol a l'edició de Martínez Roca
La diòcesi li concedeix un període sabàtic de tres mesos i és elegit per l'Emmanuel College de la Universitat de Cambridge com l'investigador del quart centenari
1994 Publica The Resurrection: Myth and Reality. A bishop rethinks the Meaning of Easter (La Resurrección: mito o realidad)
    En aquest llibre proposava que la tradició jerosolomitana de la Pasqua estava estructurada en casi tots els detalls per la festa jueva de Sukkot o dels Tabernacles.
1996 Publica Liberating the Gospels. Reading the Bible with Jewish Eyes (Liberando los Evangelios. Una lectura de la Biblia con ojos judíos)
1997 El diari Edimburg Evening Newspaper l'anomena "el bisbe més radical del món"
1998 Publica Why Christianity must change or die? A Bishop speaks to Believers in Exile. (¿Por qué el cristinismo debe cambiar o morir?)
26 febrer 2000
Li succeeix com bisbe de Newark John P. Croneberger, el qual era bisbe coadjutor des del 21 novembre 1998. 

Passa a ser "a lecturer at Havard University": ensenya a la Divinity School de Harvard (Massachussets) 

Firma una crònica bimensual en el webzine Beliefnet, especialitzat en qüestions morals i espirituals.

Seguirās llegint el text...    

 
 
 
 
 
Qui

avisa, 

no 

és

traïdor
 
 
 
 

Seguirās llegint el text...

Verás que, siguiendo los adjuntos que me mandaste, he preparado una cronología de Spong. Naturalmente, que la podrás utilizar en tus Cuadernos... 
Pero hay que mejorarla. En primer lugar, repasarla, por si mi intelección del inglés no llega en algunos momentos a la altura deseada (empecé a estudiar inglés -autodidácticamente y sólo para leerlo- en mi primer verano de filosofía, año 62, y ahora todavía sigo). Además de la dificultad de idioma, está nuestra (o, al menos, mía) ignorancia del funcionamiento de los episcopalianos (una cosa es saber traducir "suspensio a divinis" y otra cosa saber qué efectos comporta). 
El final no me queda nada claro. ¿es o no es obispo actualmente John Shelby Spong de Newark? 
El trozo que me gustaría tener claro es éste: 
    "Only one of his fellow bishops voicer approval, and the Presiding Bishop caved in under pressure, condemning the ordination. The House of Bishop voted to dissociate themselves from the bishop and the Diocese of Newark on the gay issue, but within a year they were split almost evenly. Bishop Spong addressed the House in a moving statement that changed a number of minds and inspired two married bishops to "come out of the closet" to him in the process".

 
 
 
 


 

Col·laboració d'un amic de Mingo Melero
Yo he tratado de hacer mi trabajo, pero he de confesar que me ha resultado muy difícil. He consultado con varias personas, una de ellas licenciada en filología inglesa, y todos han manifestado serias dudas. Pero yo he sacado la conclusión que te adjunto, aunque no deja de sonarme raro lo de "to come out of the closet", que ha habido quien me ha dicho que era "sacar los trapos sucios", con lo que se enfrentaban a Spong, otro me ha dicho que tal vez se reconocían homosexuales, en fin, que no estaba demasiado claro...  Finalmente, he llegado a la conclusión que es algo así como "salir a superficie", o "dar la cara" por él, "manifestarse a su favor",... En fín, no estoy seguro, pues no conozco el resto del texto, pero lo que puedo asegurar es que es bien difícil.
Gràcies, 
Gerardo!!
Sólo uno de sus compañeros obispos votó a su favor (manifestó su aprobación), y el Presidente del Episcopado se derrumbó bajo la presión, condenando la ordenación. La Conferencia Episcopal votó el no solidarizarse con el obispo y la diócesis de Newark en relación con el asunto de la homosexualidad, pero al cabo de un año estaban divididos casi al cincuenta por ciento. El obispo Spong dirigió a la Conferencia una vibrante alocución que hizo cambiar algunas posturas e hizo que dos obispos casados se manifestaran a su favor en el proceso.